P6 Göteborg

Spacestation
Så var den slutligen här, efter 9 långa år, dagen då Göteborgs och P6s festresa Spacestation skulle återuppstå. Dagen började dock enligt min mening alltför tidigt, blott en timme efter att jag hade hunnit i säng efter en lång dag med förberedelser inför arrangemanget. Men konstigt nog lyckades jag, trots min brist på sömn, hålla mig pigg och alert hela dagen.

Efter lite runtflackande förberedelser, konstaterande att punsch är tungt att bära i för stora mängder, och lite tävling mot klockan anlände jag till vårt lilla tillhåll i slottsskogen, där de olika lekarna hade placerats ut. Fördrinken förbereddes och jag och MLI smyckade Senilsexs kubb med några Zexetfransar. Korvarna började grillas och efter en lång väntan dök äntligen de första deltagarna upp. Jag hann tyvärr inte se något av lekarna, men ryktet sa att det hade varit roligt att både se på och delta, så jag förlitar mig på ryktet. Jag och Ludde skulle nämligen ge oss ut på ett par shoppingrundor på systemet.

Vår första utmaning blev dock att hitta in till stan. Varken jag eller Ludde spenderar uppenbarligen inte särskilt mycket tid i majorna, så därför kände vi oss ganska vilsna. Men det löste sig till slut och efter ett tag befann vi oss på systemet vid SKF där bilen fylldes för första gången. Linda trodde sig ha glömt förrådsnyckeln i sin Faustväst, därför hade vi fått hennes nycklar och begav oss nu hem till henne, men inte var dem där inte.

Vi åkte till Studs ochn tömde bilen. Sedan bar det av till slottsskogen igen för att hämta upp växelkassan och (trodde vi) förrådsnyckeln. Men nej förrådsnyckeln var hemma hos Erik. Men dit skulle vi inte hinna åka. Klockan började bli mycket och vi behövde hinna till systemet ytterligare en gång. Avenyn tänkte vi, men där fanns inga vagnar. Grönsakstorget då, men nej, där fanns ingen parkering. Efter mycket virrvarr blev det Focus. Mycket stress och mycket alkohol i bilen, sen bar det av tillbaka till Studs igen. 

När  









Själv går jag fortfarande runt och nynnar på Space Invaders.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress