P6 Göteborg

Grande Finale
Så var det dags, finalen för nollningen, och kanske även nollningens höjdpunkt, finsittningen. Jag skulle ju dessvärre inte vara med på själva sittningen i år, utan jag serverade för att mina underbara nollor skulle få sittningsbiljetten en femtiolapp billigare. Så jag var på Kvibergts Kantin vid fyra, där uppdukningen var i full gång, så jag Christian och Cajsa kunde genast sätta oss i arbete. Men Jag fick inte vara med i deras bära flest glas-tävling, för de tyckte att jag fuskade. 

Mina nollor hade ju förfest hos Henning, så jag passade på att ringa för att höra hur det gick och för att be Henning att hälsa nollorna från mig. Men jag tror inte att den hälsningen gick fram, för Henning pratade mer med alla andra än med mig. =)

Jag lyckades laga en glappande mikrofon, men det hade jag inte mycket för, för när Peter kom med sin dator förstördes det genast igen. 

Kl 7 började alla nollor och phaddrar anlända. Och vi i MVG var ju hur många som helst. Alla var ju där! Underbart! Jag försökte få dem att sätta sig vid bord två eftersom jag skulle servera där, men de valde bord två från fel håll tyvärr, så jag fick servera Linda, Max, Josefine och deras nollor. 

Prisutdelningar var det gott om, men modet sjönk på mina MVGare ju längre in i prisutdelningen vi kom (dock inte på mig - jag visste att man sparar det bästa till sist). Det enda pris som hade hamnat inom laget var ju årets spya, som hade gått till Alex såklart. Anders grupp "team Anas samlag" fick något skeppserövringspris om jag inte misstar mig helt. Jag hängde ju inte riktigt med på allt som hände på sittningen eftersom jag jobbade. 

När vi i personalen skulle äta, hörde jag dock något som fick mig att rusa ut i sittningslokalen igen. Bella skulle ju hålla tal. Och vilket tal sen. Måste erkänna att jag blev tårögd. Så himla stolt över henne! Det var det bästa tal jag hört på alla de fem nollningsfinsittningar jag har varit på, och detta säger jag inte för att Bella är min underbara nolla. Detta säger jag för att det är sanning!


Underbara Bella! Har inga kort från finsittningen än, men här är hon i alla fall.

Slutligen fick vi i MVG dock våra pris. Vi fick precis som jag sa de finaste priserna, fjäskpriset och uppdragspriset. Alex sa något om att vi hade klarat 21 av 25 uppdrag, men jag kan bara komma på att det var Öl-Calle och rödvinet hans som vi misslyckades med. De kanske inte räknade spårvagnskörningen eftersom Bella blev påkörd av den istället. Aja, vi var bäst i alla fall! (Kan ju nämna att det är 4:e gången av 5 möjliga som min grupp vinner uppdragen. Hihi.. vi är nästintill oslagbara =) .. ) 

När sittningen nästan var över fick jag höra att ryktet om att jag är bartender hade spritt sig. Det skulle bli en fortsatt kväll i baren att se fram emot insåg jag. Men först ville Maria och Tilly ha fram alla phaddrarna. Vi fick en ros och nåt student08-häfte vilka jag glömde hos gudphaddrarna. Ooops, men jag vet i alla fall att Harry har koll på sitt så jag får väl höra med honom vad det handlade om. Det var nämligen så att när vi stod där fick jag som utlovat köra kalmarevisan. Och nollorna var verkligen med! Härligt! Niklas hade samma dag, kanske utan att han själv visste det, gett mig idén till att ha med en egen vers. Så jag hade hittat på en liten MVG-vers, som bara mina MVGare sjöng med på och de slutade med att ge gudarna var sin ros. 

Det blev dans, på ett överfyllt dansgolv, och fullt upp i baren där de hade världens segaste kortmaskin. Men jag insåg ganska snart att jag hann servera en öl eller två medan kortmaskinen tänkte. Både nollor och phaddrar var mycket duktiga på att dricka, för 25krs-ölen tog slut, och det vita vinet räckte precis. Efter att jag hade hällt upp sista glaset var det ingen mer som frågade efter vitt vin. 

Det blev efterfest hos Henning, vilken jag släntrade in på efter att vi hade lastat in all dj-utrustning i Lindas bil och kört ner, och lånat en parkering där. Hos Henning satt flera av mina nollor och lite annat folk med. Jag fick te, vilket var mycket gott. Linda kom senare också dit, då deras nollningsgrupps efterfest hade tagit slut.

Vi agerade taxi ut till Hisingen med Ken-Atlas, sen körde vi hem till Linda i Utby, där jag sov över. 

Som sista nollningsinlägg vill jag tacka mina underbara medphaddrar Alex, Harry och Henning, och alla mina underbara nollor: Bella, Elin, Linda, Johanna, Charlotte, Lisa, Jenny, Natalie, Sandra, Martin, Eva, Marina, Elin och alla andra som har varit med oss i MVG under nollningen (Det är Harry som är bra på namn i vår grupp). Tack för en grym nollning, och Harry: Självfallet ska vi vara phaddrar ihop till våren igen =) // Therese 
Bella.

Åh, så nämner du mig i ditt blogginlägg, det var sött. : )

Och tack själv för en himla bra nollning Therese, du har varit en underbar phadder, och hade det inte varit för dig så hade det inte blivit lika bra, helt enkelt!

Anonym

Jag håller med om att Bella var grym!

Mikkepikkepö

Bella var inte bara grym, hon var grymmast:D:D:D:D

tack för en underbar nollning btw...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress