P6 Göteborg

Sen sist...

Mycket har hänt sen jag senast skrev här. Ska nämna några höjdpunkter...

Pyjamasparty och Kareokepub! Hävsex hade pyjamaspartysittning på Isobaren dit många p6are och aspar begav sig tillsammans med DKM som var i Göteborg och hälsade på över helgen. Jag, Skåne, Emmi och Lilltess passade på att förfesta hos matnatsex på studs. De hade ju kareokepub kvällen till ära. Inget jag kunde missa såklart. Så det blev lite sång och mintupucko innan det bar av till chalmers.

P6 och DKM totalägde sittningen, även fast haddock återigen försökte med sitt Obamatema. Hallå, det var kanske kul första gången, men nu börjar det bli tjatigt. Kom på något nytt!! Tandkrämsgycklet var ingen hit då Skåne som vanligt missuppfattar att han inte kan hitta på egna idéer som att hälla cider i spottglaset. Cider och tandkräm är nämligen ingen trevlig kombination.

Efter sittningen blev det tillbaka till studs och kareokepuben. Jag hittade Jågutts plånbok och fick en mintupucko för det. Inte dumt alls. En DKMare lyckades stolt spy ner avenyn denna kväll.

Jag gjorde något lustigt. Jag sa hejdå till Linda, för jag tänkte gå hem. Sekunden efter det kommer jag på att jag är hungrig och får syn på T-blå. frågar honom om de har någon mat där. Och jovisst, det ska han väl kunna ordna. Så jag hänger med honom in i köket, och efter att ha sökt igenom frys och kyl där så beger vi oss till matnatsexs förråd och deras frys. Där hittar vi korv, som vi sedan värmer i ugnen. Sen sitter jag i köket äter korv och stoppar alla aspar som går  förbi när de städar och frågar vad de heter. Så nu kan jag namnet på alla aspar i matnatsex. Eller i alla fall de som var på kareokepuben. 

Det dumma är att nu kollar jag på min klocka och inser att den är kvart över fyra. Fan min sista spårvagn gick just. Jag får vänta en timma. Jag drar med mig Hilmarch, som är stupfull, till tintin och sitter där och pratar med stammisar i en timme. Sen beger jag mig till hållplatsen. Vad får jag se? Jo att det är 45 minuter kvar tills min vagn ska gå. Det kan väl aldrig stämma. Jo, för att min klocka går ju på sommartid, vilket jag för ett ögonblick hade glömt av. Så jag hade kunnat åka hem direkt, istället för att sitta och vänta in att de skulle sluta gå.  
 
Lindas inflyttningsfest! En mycket intressant och rolig fest som delades upp i tre rum då vi var så många. Det var sanning och konsekvens-rummet, mysrummet och festrummet typ.

Vi var ett gäng som drog vidare till chalmers och Hilbert efteråt, där Reko hade haft omsitts. Det blev lite capzning, där jag ägde Fnatte som in i sjutton. Jag och Ludde hittade en konstig korridor bakom en stängd dörr som vi tyckte var värd att undersökas. Vad hittar vi där om inte två F-sexare, och en mopp. De städade korridoren eller nåt i den stilen. Sen hittade vi en stor kärra med rep. Självfallet skulle vi dra varandra på denna vagn. Men jag rycker till för häftigt vid ett tillfälle, varpå Ludde ramlar av, och vagnen dundrar i 180 in i mitt ben, som fortfarande är svullet, där vagnen träffade. Ludde var i alla fall gentleman sen och bar mig på ryggen till hållplatsen, och lånade ut sin jacka till en frusen Hilmarch.

Softsöndag! Otroligt trevligt arrangemang av våra underbara aspar. De bjöd på chokladprovning, sällskapsspel, filmvisning och biljard. Precis rätta sättet att avnjuta en söndag om du frågar mig.

Maggans Bursdagsfest! Självfallet en mycket trevlig fest där det spelades ett tärningsspel som var tusen gånger roligare än treman. Ingen ville sitta efter mig. Konstigt. De påstod att det inte gick att se om jag ljög eller talade sanning nämligen.

Jag lockade med mig Emmi och Lilltess till Chalmers och Zaloonen sen, där Zexet denna kväll hade haft omsitts. Lisa hade bjudit dit mig. Och det blev capzning så klart. Och jag må säga att jag är mycket imponerad av Emmi som gick hem med 146 Zexet-remmar, 19 märken och ett skärp. Själv kammade jag ihop 43 remmar vilket jag inte tyckte var dåligt det. Hm, jag vet inte riktigt vad Zexet tycker om oss numera. Vi tömmer ju deras overaller =).

Nu i helgen har ett gäng varit på SPIIK och ett annat i skåne. Så jag hoppas på trevliga berättelser därifrån! // Therese

lilltess

men KONSTIGT att emmi fick med sig 146 remmar, hon gick ju på alla killar i deras svagaste ögonblick :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress