P6 Göteborg

Norrlandssittning!!!!
Ja, då var det äntligen dags igen. Jag dumpade mina saker på studs kl 14 för att sen bege mig ner till systemet för att inhandla det sista som saknades. Sen återvände jag till studs och mötte upp asparna. Då Linda och Emma inte hade kommit än, och de satt inne på det mesta av pyntet och all maten förstås, satte jag och asparna igång och planera hur vi skulle få plats med alla 50 gästerna. Vi började också tömma förrådet på all alkohol och allt annat som kunde tänkas användas till pynt.

Linda och Emma anlände ungefär samtidigt och bland asparna flödade kreativiteten. Blev mycket mysigt och fint i lokalerna, med granar, en snötäckt bar, skida och stavar på väggarna, julstjärna m.m. Vi fick styra om lite i arbetsschemat då två aspar tyvärr har lämnat oss. Men inget som inte gick att lösa.

Strax innan sju började jag mig på att försöka få ihop någon smaklig fördrink. Har ingen aning om den smakade bra. Om den inte gjorde det får ni skylla på Erik för han fick vara min avsmakare.

Mary var först på plats och där efter kom Jågutt, som hade passat på att anmäla sig dagen innan. Jag följde med honom ut för att se till att han skrev upp alla uppgifter som han skulle. Och vem dyker upp då om inte Långben som inte anmält sig alls. Tyvärr är jag alldeles för snäll, så jag kunde inte neka honom. Jag skällde bara lite på honom för att han inte hade anmält sig. 

Innan jag hade hunnit reagera var lokalen fylld av folk. Och de ville köpa drinkar. Det blev mycket drinkblandning i början av kvällen. Dock hade vi ju ingen is, så drinkarna blev ganska utspädda, då det kände dumt att ge dem halvfulla glas. Vi bytte senare på kvällen till de mindre glasen för att få bättre koncentration. 

Sittningen drog igång, och jag passade på att hoppa in och hjälpa till och servera. Maten var underbart god. Och det var härligt att för en gång skull hinna med att äta. Linda och Erik var toastmastrar. Och vår fina gyckellista (vilket var en tavla) var snart fullklottrad med gyckel. Fick bland annat se fabians klassiska "Igor och Petruska". Den här gången fick han assistans av JB. Asparna hade ett finfint gyckel. Så himla roligt! Bra jobbat där!

Vi hade ju norrlandsquiz med, och när vinnarna hade utsetts kom jag in med skidan som jag och Ludde hade limmat fast glas på tidigare. Dessa hade vi nu fyllt med en härlig drink, som jag inte vet namnet på. Improviserade mest. Vinnarna fik nu tömma dessa. My missförstod dock hela vitsen med skidan och drog loss sitt glas. Inte lätt när det är svårt. 

När sittningen var slut fortsatte festen naturligtvis. Faust dök upp och många fler. Kan ju passa på att ännu en gång gratulera Linda som kvällen till ära blev invald i Faust! Asparna gjorde ett kanonjobb, vilket gjorde att jag oftast kände mig ganska överflödig, så jag fick massa raster och gick mest och höll övergripande koll på det hela. 

Strippning blev det, men hör och häpna det var inte min kära broder som var inblandad den här gången. Nej det var Faust som tyckte att det var alldeles för varmt för att behålla kläderna på.

Mycket kramgoa människor på den här festen. Var man än gick fick man en kram. Trevligt trevligt.

Långben utsåg sig själv till en mycket bra vattenhävare. Men öl kunde han tydligen inte häva utan att spy efter fyra klunkar. (Eh.. detta var något han berättade, han spydde alltså inte.) 

Klockan 2 stängde vi baren och det var ingen lätt sak att bli av med folket vid halv tre. Det blev till att köra ut dem och stänga dörren. Så var det dags att städa. Och asparna gjorde återigen ett hästjobb. Mycket duktiga. Men då 9 to 5 dök upp på spellistan var vi ju tvugna att ta städpaus och köra lite linedans. När vi nästan är klara hörs plötsligt ett ljud från boomblastern, trots att musiken är avstängd. "Någon är inne på msn" är Luddes kommentar. Och visst var det så. Lisa ville tacka för en grymt bra sitting och fest. 

Vi packade Lindas bil full så bar det av hemåt. Tack alla som var där för en grymt trevlig kväll! // Therese

(Förhoppningsvis ska jag få upp lite bilder här snart. Min kamera är ju sönder, så jag får tigga från någon annan..)    
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress